Jouw Informatie
Hoe maak je eenvoudig goede notulen?
Het maken van notulen is een essentiële vaardigheid voor iedereen die deelneemt aan vergaderingen. Goede notulen helpen bij het vastleggen van de besproken punten, genomen beslissingen en geplande acties. Bekijk hieronder een praktische tips om eenvoudig goede notulen te maken. Een goede voorbereiding is het halve werk Goede notulen beginnen met een goede voorbereiding. Zorg
Een succesvolle projectleider worden
Projectleiders spelen een cruciale rol in het succesvol uitvoeren van projecten. Voor iedereen met ambities op dit gebied zijn er vijf essentiële stappen die je kunt volgen om een succesvolle uitkomst van een project te garanderen. Bekijk ze hieronder. 1. Begrijp de basis van projectmanagement Het is allereerst belangrijk om te begrijpen hoe de fundamenten
Werkgeluk als essentiële arbeidsvoorwaarde
Werkgeluk is een steeds grotere prioriteit voor medewerkers. Wanneer werk vooral een energievreter is, kun je spreken van geen of minder werkgeluk. Je ervaart wél werkgeluk als je iets doet waar je voldoening uit haalt en energie van krijgt. Andere belangrijke factoren die je werkgeluk bepalen zijn: je thuis voelen bij een organisatie en je
4 tips om jouw communicatievaardigheden te verbeteren
Je leest het overal: een effectieve communicatie is de sleutel tot succes. Goede communicatieve vaardigheden gaan veel verder dan het voeren van een goed gesprek. Een teamplayer mentaliteit, een open houding en de juiste dosis empathie spelen ook een belangrijke rol. In een organisatie met een goede communicatie voelen cliënten en medewerkers zich meer betrokken
Gelijk hebben en het niet krijgen?
Je hebt gelijk. Dat weet je. En toch staat er iets in de weg om gelijk te krijgen. Hoe haal je dan de laatste barrières weg? Bekijk de onderstaande tips. Wil je jouw onderhandelingstechnieken verbeteren? Volg dan de training onderhandelen.
Wanneer ben je de beste werkgever om voor te werken?
De huidige krappe arbeidsmarkt dwingt werkgevers om out-of-the-box te denken en werknemers steeds meer tegemoet te komen. Maar wanneer ben je eigenlijk de beste werkgever om voor te werken? Hieronder vind je een paar richtlijnen.
Nederland is koploper thuiswerken in Europa
Meer dan de helft van alle werkende Nederlanders werkte het afgelopen jaar soms of meestal thuis. Het gaat om zo’n 5 miljoen Nederlanders. De meeste mensen werken hybride en spenderen de helft van hun gebruikelijke werktijd thuis. In andere landen met veel thuiswerkers, zoals Zweden, Finland of Luxemburg zijn er meer medewerkers die structureel thuiswerken.
Het acht fasenmodel van Kotter
Ondanks alle goede voornemens blijft het lastig om een verandering daadwerkelijk te implementeren. Vaak worden de doelen niet gehaald. Hoe zorg je dat je de verandering wel realiseert? Het acht fasenmodel, bedacht door bedrijfskundige John Kotter, kan je hierbij helpen. Hij beschrijft welke acht stappen nodig zijn om dit te bereiken. De eerste vier fasen
Samenwerken doet u zo
Het dagelijks bestuur (DB) geeft leiding aan de OR en zorgt ervoor dat de OR doelen stelt en daar resultaatgericht aan werkt. Het DB bestaat uit een voorzitter, secretaris en soms ook ambtelijk secretaris en wordt ook wel ‘het management’ of de kartrekker van de OR genoemd. Het DB geeft leiding aan de vergaderingen en
Wat zijn de 10 belangrijkste competenties en vaardigheden?
De samenleving verandert in een rap tempo en medewerkers worden geacht om hierin mee te gaan. Om uit te blinken tijdens sollicitatiegesprekken en goed werk te leveren, moeten werknemers daarom beschikken over de juiste mix van competenties en vaardigheden. Competenties worden meestal gezien als vaardigheden, maar het begrip is wat ruimer. Als je de juiste