Betaalbare trainingen en begeleiding voor jou!

Geef eens vaker een compliment

Op 1 maart was het Nationale Complimentendag. Iedereen zou drie complimenten moeten uitdelen in zijn omgeving. Dat geldt ook voor werknemers. Nu is het geven van complimenten niet aan een dag gebonden. Het uitdelen van complimenten op de werkvloer is belangrijk, want iedereen heeft behoefte aan waardering. Het motiveert werknemers enorm. Het is bovendien goed voor de werksfeer. Het gebrek aan waardering op je werk kan bovendien ziekmakend zijn. Door een ‘complimentencultuur’ in te voeren, kun je dat veranderen. Wat kun je doen?

  1. Maak regelmatig een compliment in een groep. Dat heeft meer invloed op de ontvanger dan als iemand één-op-één een compliment krijgt. Bovendien zien je collega’s dat goed werk leveren wordt gezien.
  2. Het geven van waardering kan ook in een email of in de maandrapportage.
  3. Zorg er wel voor dat je complimenten echt zijn. Anders werkt het averechts.
  4. Het geven van een bloemetje werkt vaak goed. Niet alleen iemand die vertrekt geef je een bloemetje, maar ook nieuwkomers of mensen die goed werk hebben geleverd.
  5. Neem de tijd om een compliment te maken en geef de ontvanger tijd om het in zich op te nemen.
  6. Vergeet geen complimenten te geven. Ook werknemers die weten dat ze het goed doen vinden het prettig om een compliment te krijgen.
  7. De werkgever kan posters op laten hangen waarmee hij aanspoort om elkaar vaker een compliment te geven.

Contact

Direct contact met onze experts

Onze beloftes

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor de gratis nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws over de Jouw Academy per mail.

Wilt u meer weten over ons aanbod, onze werkwijze of heeft u een andere vraag? Maak vrijblijvend een afspraak voor een telefonisch kennismakingsgesprek met een van onze adviseurs en informeer naar de mogelijkheden!

Vul uw gegevens in, dan bellen wij u zo spoedig mogelijk terug om een afspraak te maken. Als u een specifieke vraag hebt, kunt u dat hieronder vermelden.

Stuur een e-mail

Bel mij:

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat u onze website zo goed mogelijk kunt gebruiken. Als u doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat u hiermee akkoord gaat.